8/18/2009

一字一句讀了創世紀第一章

Dear Fook Yee,
昨晚,終於和李牧師約會了。得到了我一生中最關乎心靈的生日禮物,那本從封面,到內頁,到文字,都那么柔軟、蘊藉的BIBLE,撫摸著她金色的書脊,我想,她會伴隨著我的后半生。
同時,我認識了一個非常美好的靈魂。李牧師,向我講述起府城堂的籌建過程,她的言語虔誠、誠懇,總是將所有的奇跡,歸功于主。從您,到李牧師,讓我看到了基督徒熱愛生活的氣質,還有勇敢面對人生的勇氣,以及對他人真誠的關愛。
下次,我回港,很想去拜訪基督教香港崇真會,了解更多教會如何進行社會工作的。或許,可以幫到李牧師。
我應承她,幫府城堂制作一個簡易的網站,便于人了解他們的工作,也可以方便教徒們在網上交流;我也會介紹一些媒體、文化界的友人,關注府城堂的建設。

昨晚,和肥仔一起翻開BIBLE,我們一字一句讀了創世紀第一章。
高寶說:圣經的文字,聽了很舒服。
我說,那,我們每天都睡前讀一段吧,這樣,我們去了解一種宗教,另一種文化。

喜樂-祈禱-感恩
Barbara
*******
Dear Barbara,
It is so good to read your mail. At last you have received the Bible and start reading it. This book has changed the life of many people including myself. I hope it would has the same effect to all those who are searching for the truth.

Bible is not an easy book to read, therefore I have select one with more information and explanation so that you can understand the background of the text. The most important thing, is, however to read with faith..

I am glad that you have met Rev. Li and also getting interested in her church and the chapel construction work. With your good networks and connection your assistance would be of great help to Rev. Li. You would be most welcome to visiting our church in Hong Kong. Please let me know when you are coming.

As you are aware Prof. Lung's new book on 1949 would soon be published and the Culture 8003 is starting to arrange some talks with Prof Lung.

Rejoice always,
Pray continually;
In everything give thanks.

God bless,
Fook Yee